שווים ושווים יותר: סיכום שבוע 12 ב-NFL/ שחר דלאל

1. הציוץ הבא מסכם פחות או יותר את התחושה של אוהדים רבים, שמרגישים שהליגה נהגה ביד רכה עם בולטימור, התעלמה לחלוטין מההתפרצות החריפה ביותר מתחילת העונה, כאשר במקביל היא החמירה עם דנבר (עוד על זה בהמשך):

אני לא נמנה על האנשים האלה.

נתחיל מההתחלה. הליגה נדרשה לסוגיה כבר ביום חמישי, מאחר והרייבנס היו צפויים לנסוע לפיטסבורג במה שיועד להיות המשחק המרכזי בחג ההודיה (שעת שידור מרכזית עבור ה-NFL), כאשר התגלתה ההתפרצות הראשונית בקבוצה. בדיקה מקיפה שביצעו במועדון העלתה שאחד העובדים לא שמר על ההנחיות וכנראה הדביק שחקנים נוספים.

במקרים קודמים, הליגה החליטה להמשיך עם המשחק, כאשר השחקנים שנדבקו לא לוקחים חלק, אך פה היה מדובר במקרה שונה. ההבנה במסדרונות הליגה היתה כי אנחנו צפויים לגלות בהמשך נדבקים נוספים – הערכות שהתבררו כנכונות, שעלולים להדביק את שחקני הסטילרס. במקרה כזה, לא היתה להם הרבה ברירה, והמשחק נדחה שוב ושוב עד שהגיע ליום רביעי, היום האחרון בו היה ניתן לשחק אותו ללא שימוש בנשק יום הדין – שבוע 18.

כפי שציינתי בהתחלה, התפיסה הרווחת היא שרוג'ר גודל בחר "להגן" על הרייבנס, בעיקר מכיוון שהכוכב הגדול של הקבוצה – לאמר ג'קסון – התגלה כנשאי חיובי של הנגיף. עם זאת, במציאות הוא הגן דווקא על שחקני פיטסבורג, אשר היו נחשפים בוודאות לחולים והדבר היה יוצר תאונת שרשרת איתה הליגה לא היתה יכולה לחיות, בעוד בולטימור עלתה למשחק כאשר 20 שחקנים שלה (10 פותחים) נמצאים ברשימת החולים.

ב-NFL אפילו שקלו להגיע למצב בו לטובת בולטימור ייפסק הפסד טכני, במידה ולא יהיה ניתן לקיים את המשחק ביום רביעי, אך ככל הנראה הנושא ירד מסדר היום מוקדם מאוד בשל התערבות של ארגון השחקנים (במקרה של משחק שלא מתקיים השחקנים לא מקבלים שכר על אותו השבוע).

כל זה הוביל אותנו למשחק שהיה – על הנייר – כל כך לא תחרותי שראשי NBC החליטו לשבץ אותו בשעה האטרקטיבית של 15:30 ביום רביעי, והעדיפו במקום לשדר בפריים טיים את הטקס המסורתי של הדלקת עץ האשוח בכיכר רוקפלר בניו יורק. כנראה שכן יש דברים שהרייטינג שלהם גבוה ממשחק NFL…

2. אז כן, בסוף היה משחק, ובסיומו פיטסבורג עלו למאזן 0:11, אבל הם הראו הרבה מאוד חריקות לאורך הדרך, כנראה שזה היה צפוי משחקנים שדחו להם את המשחק כל כך הרבה פעמים. הסטילרס הראו מהרגע הראשון שהם הקבוצה העדיפה (היחס בווגאס היה פלוס 10.5 נקודות) והיו צריכים לרדת למחצית ביתרון גדול, אך איכשהו סיימו אותה רק עם 12 נקודות.

רוברט גריפין הראה לנו לפרקים למה הוא היה הבחירה השניה בדראפט 2012, ובזכות דרייב שכלל לא מעט ריצות ולא מסירות, הוביל לטאצ'דאון של גאס אדואדרס שהשאיר את הרייבנס במשחק. עם זאת, הוא נעלם בחצי השני – ספק בשל יכולת גרועה (הקבוצה לא התאמנה 10 ימים) ספק בגלל פציעה – וטאצ'דאון של ביג בן לג'וג'ו סמית'-שוסטר סגר מעשית את המשחק, לפני שבולטימור השיגו עוד טאצ'דאון ניחומים ומנעו מהיריבה שלהם לבית ה-AFC צפון להשיג את ההפרש הרצוי. 14:19 לסטילרס בסיום.

רוטליסברגר סיים משחק סולידי עם 226 יארד, טאצ'דאון ואיבוד אך הוא גם הצליח למצוא ארבעה רסיבירים שונים שתפסו שש תפיסות או יותר. בצד השני אין הרבה מה לספר, RGIII סיים עם 77 יארד באוויר ו-68 על הקרקע, לפני שהוחלף ע"י טרייס מקסורלי (77 יארד וט"ד).

3. אגב, המשחק הזה היה הראשון מאז 2012, אז מסיבת עיתונאים של נשיא ארה"ב ברק אובמה, גרמה להקדמת משחק פתיחת העונה המסורתי (שבד"כ מתקיים ביום חמישי), אך זאת היתה הפעם היחידה מאז שנת 1949 בהם התקיים משחק ביום הכי לא אטרקטיבי של השבוע. למעשה זה רק המקרה ה-37 בהיסטוריה הארוכה של הליגה שדבר כזה קורה, כאשר הסיבה המרכזית לקיומם היו "החוקים הכחולים" בחלק ממדינות צפון מזרח ארה"ב, שאסרו על משחקים ביום ראשון. בוא נקווה שהמספר הזה יישאר על כנו.

4. הקבוצה שהכי סבלה מנהלי הליגה היא ללא ספק דנבר, שנאלצה לעלות למשחק ללא קווטרבק אחד לרפואה, לאחר שארבעת (!) שחקני העמדה הפרו את הכללים והסתובבו ללא מסיכה ליד ג'ף דריסקל שנדבק בנגיף.

כאן לליגה לא היה ספק כי אין נדבקים נוספים (שוב, משהו שהוכח לאחר מכן), ובחרה "להעניש" את הקבוצה, מאחר ולא עמדה בהנחיות. ראוי לציין כי מרבית הקבוצות מחזיקות השנה ארבעה קווטרבקים במקום שלושה, על מנת להתמודד עם מצב כזה בדיוק. יש קבוצות שאפילו לוקחות את זה לאקסטרים כמו באפלו, שם הרוקי ג'ייק פרום לא נפגש כלל עם שני השחקנים שלפניו בסגל, ופילדלפיה ששילמה לג'וש מק'קון (שמאז עבר ליוסטון) לשבת בבית בטקסס ולהשתתף רק בשיחות זום ולשמור על בידוד משאר העולם.

הברונקוס, שעמדו גם הם בפני ההחלטה האם להכריז על הפסד טכני, בחרו להפעיל את הדמיון ואפילו הגישו בקשה לראשי הליגה לאפשר לעוזר המאמן רוב קלאבריסי להירשם למשחק (אך הבקשה נדחתה בשל "חוק נאגי" (ע"ש מאמן הברס), לפני שבחרו לשים בעמדה את הריסבר המחליף קנדל הינטון ששיחק בעמדה בקולג'.

המשחק התנהל בדיוק כפי שהיה ניתן לצפות, כאשר הינטון השלים רק מסירה אחת לעומת שתי חטיפות והמשחק הסתיים בהפסד לאחר תצוגה התקפית איומה של הקבוצה. האירוע הזה אפילו הוביל לחרושת שמועות על עתידו של המאמן ויק פאג'יו, לאחר שאפשר לאירוע כזה לקרות תחת המשמרת שלו. אני מניח שלא נראה מקרים קורים בקבוצות אחרות בעתיד.

4. אם כבר מדברים על זה אז המשחק של הינטון, שהיה פורספקט די מבטיח בעמדת הקווטרבק כשיצא מהתיכון, רק מוכיח שוב כמה קשה לשחק את העמדה הזאת ב-NFL. אין ספק שהרסיבר הוא אתלט עילאי, ומתאם ההתקפה פאט שארמור מספיק יצירתי, אך זה לא מספיק כאשר הם מגיעים לעולם האמיתי, ומה שאפשרי בקולג', רחוק מלהיות אפשרי במקצוענים. תזכרו את זה בפעם הבאה שהקבוצה שלכם תבחר במועמד מבטיח בדראפט רק כדי לראות אותו נחשל.

5. עוד קבוצה שנפגעה מעליית מקרי הקורונה בארה"ב. סן פרנסיסקו גילו בסוף השבוע – ע"י שיטוט מקרי בטוויטר – כי מחוז סנטה קלרה אוסר עליהם להמשיך ולהתאמן או לשחק באצטדיונה הביתי. הניינרס נאלצו לחפש בית חלופי עד לסיום העונה, וכרגע הם יארחו את שני המשחקים הבאים בגלנדייל, אריזונה, מגרשם הביתי של הקרדינלס.

6. נסיים את החלק הזה של הסיכום עם האמירה אתמול (רביעי) של הקומישינר רוג'ר גודל, "שהבטיח" שלמרות פרסומים שצצו לאחרונה בתקשורת, הליגה לא תקיים את הפלייאוף במתכונת של בועה. נאחל הצלחה לכל הצדדים.

7. נחזור רגע לחג ההודיה, המשחק החשוב בלוח השנה של דטרויט ליונס. הפעם הבעלים, שילה פורד האמפ, שלקחה את הבעלות מאימה בתחילת השנה, החליטה שנמאס לה והיא סיימה את דרכם של המנכ"ל בוב קווין ושל המאמן מאט פטרישיה ב"בלק פריידיי".

אפשר לדבר על המאזן הנוראי של פטרישיה, שהגיע כגאון הגנתי וכעוזר המוערך ביותר של ביל ביליצ'ק מניו אינגלד, אך בתקופה הקצרה שלו במישיגן הצליח לאסוף לו כמות אויבים שלא היתה מביישת את דראת' ויידר המקורי.

כמות השחקנים שפתחו את השמפניות בסיום הקדנציה שלו בהחלט מעוררת דאגה, אך החמורה מכולן היתה של שחקנה של הראמס אשון רובינסון, שצייץ כי פטרישיה הבטיח "לגמור לו את הקריירה". בעולם מושלם הוא כנראה לא היה מועסק יותר בליגה, אך במציאות הוא כנראה ימצא את עצמו בתפקיד בכיר מהר משאנחנו חושבים…

8. המשחק בין הקולטס לטייטנס היה אמור להיות משחק השבוע, אך טנסי סיימו אותו מעשית כבר במחצית כשירדו להפסקה ביתרון 14:35. כוכב המשחק היה ללא ספק דריק הנרי שבאותה נקודת זמן רשם 130 יארדים על הקרקע ושלושה טאצ'דאונים. אין ספק שמדובר באחד הרצים הטובים שהיו בליגה במילניום הנוכחי, אך היקף העבודה שלו בהחלט מתחיל להדאיג:

המספרים האלה מדאיגים, כי מעט מאוד רצים לאורך ההיסטוריה (העכשווית) הצליחו להשתקם ולחזור לעצמם אחרי עונה כל כך עמוסה (השם אדריאן פיטרסון עולה לראש), ויכול להיות שלא נוכל להינות מהיכולות של הנרי עוד הרבה זמן, אז כדאי לעשות את זה כל עוד אפשר.

9. היכל התהילה פרסם השבוע את רשימת 25 העולים לחצי הגמר, מהם ייבחרו רק חמישה שייכנסו להיכל במחזור 2021. מי הרשימה שלכם?

10. ציוץ השבוע שלי:

Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידו גילרי
03/12/2020 9:02:51

זה מרגיש כאילו העונה הזו נמצאת כל הזמן מילימטר מלהפוך לפארסה מוחלטת.

אור
אור
03/12/2020 9:50:25

השאלה אם יידבק ק"ב בפלייאוף או לא

רביב פייג
03/12/2020 9:14:47

למרות היריבות המרה בתוך הבית בין סן פרנסיסקו לאריזונה, הקרדינלס נחלצו לעזרת הניינרס בהשאלת האצטדיון שלהם, בצורה מאוד מעוררת הערכה.

החביבות ההדדית תורגמה לציוצים מפרגנים ומשעשעים בין שני המועדונים.

https://twitter.com/49ers/status/1333812863232659457

עידו גילרי
03/12/2020 9:18:32

תארגנו אאוטברייק קטן בדאלאס ואתם יכולים לבלות את שאר העונה במזג האויר של אריזונה.

אור
אור
03/12/2020 9:51:52

גדול 🙂

רביב פייג
03/12/2020 10:36:55

עוד משהו משעשע מהמשחק של הניינרס נגד הראמס.
בפעם הראשונה שהקבוצות נפגשו בשבוע 6, אחרי המשחק שאלו את אהרון דונלד מה דעתו על התופס דיבו סמואל והפיזיקליות שלו.
התשובה של דונלד הייתה: "מי זה?"

הפעם, דיבו היה האחרון שצחק:

https://twitter.com/JuJuTalksSports/status/1333249366535114752

Li Ming
Li Ming
03/12/2020 10:41:33

כיף כרגיל לקרוא. הכשלון של פטרישיה בדטרויט מצטרף לזה של ג'וש מקדניאלס בדנבר ואני חושב שהיו בעבר עוד שמות שיצאו מהמערכת של הפטריוטס ונכשלו בארגונים אחרים. יש הסבר למה מתאמים מוצלחים תחת בליצ'ק הופכים להיות מאמנים ראשיים כושלים במקומות אחרים?

עידו גילרי
03/12/2020 10:46:56
Reply to  Li Ming

איך השמטת את ביל 'תודה לך על D-HOP' אוברייאן מהרשימה?

רביב פייג
03/12/2020 10:47:41
Reply to  Li Ming

אני לא בטוח למה זה קורה אבל אולי, לאור מה שקורה בניו אינגלנד אחרי העזיבה של בריידי, ביל בליצ'ק והאנשים תחתיו לא כאלו גאונים ומה שעשה את ההבדל היה השילוב בין ק"ב בקליבר של בריידי ומאמן מספיק חכם להתאים את המשחק לצרכים שלו.

תומר
תומר
03/12/2020 12:35:32

לא בטוח בכלל, גם בשנה שעברה הפטריוטס לא נראו מי יודע מה והשנה – בנוסף להחלפת הקווטרבק (הימור שלא צלח) – סבלו מלא מעט פציעות.
בסופו של דבר הם במאזן כמעט מאוזן ועם סיכוי לא גדול להגיע לפלייאוף.
שים במקום ניוטון עם הפיאסקו של מחזורים 1-10 קווטרבק אחר, לאו דווקא כוכב, אפילו סתם מוסר סולידי כמו ריברס או גוף) ולא בטוח שההשוואה לא נראית אחרת.
ואגב, גם טמפה שפתחה נהדר איבדה גובה ובמצבן הנוכחי לא בטוח מי טובה יותר

Li Ming
Li Ming
03/12/2020 17:43:20

אולי זאת הסיבה שמייק ורייבל מצליח בליגה? כי הפרספקטיבה שלו היתה לשחק תחת בליצ'ק ולא לעבוד לצד בליצ'ק, מה שמביא להבנה של המשחק כאשר האגו נשאר בצד

תומר
תומר
03/12/2020 13:08:06

לגבי המועמדים ל HOF, אני מניח שלגבי פייטון מנינג וקלווין ג'ונסון, לא אמורה להיות שאלה.
לגבי האחרים, יש הרבה שאני סתם לא מכיר או לא זוכר אבל השלושה האחרים שנראים לי הם פטריק וויליס, רודני האריסון, וקורנליוס בנט (או זאק תומאס). מניח שגם קליי מתיוס' רג'י וויין מועמדים ראויים

תומר
תומר
03/12/2020 16:07:39

את וודסון לא כל כך זכרתי ככל כך דומיננטי אבל אם וויליס לא ייכנס זה יעציב אותי מאוד

onetwo3
03/12/2020 13:20:06

כתבה יוצאת מהכלל. תודה

davidz45
davidz45
03/12/2020 18:39:56

איזה כיף שיש אתכם..החמישיה שלי של הHOF.פייטון,קלוין גונסון..ג'רד אלן..טורי הולט וג'ון לינץ..וזהירות על דרק הנרי..לרוב הרנינג באקס יש קריירה של 9,10 שנים..

מנחם לס
03/12/2020 21:00:43

הסטילרס היא ה-0-11 הכי בלתי משכנעת בזיכרון. מהומס נתן את אחד ממשחקי הק"ב הטובים הזכורים לי.

רביד אראל
רביד אראל
04/12/2020 22:24:49

מה אומר חוק נאגי?
תודה על הסיקור!